Ny information om corona fra Vindrose Rejser
Grundet COVID-19 fraråder Udenrigsministeriet i øjeblikket rejser til alle lande uden for rigsfællesskabet. Danmark har desuden indført en lang række coronarestriktioner, som har betydning for dit ophold i landet. Du skal derfor være ekstra opmærksom, hvis du har planer om rejse og ophold i den nærmeste fremtid. Læs mere herunder.
Hvad skal der ske med min rejse?
Udenrigsministeriet fraråder nu rejser til alle lande uden for rigsfællesskabet, ligesom flere andre lande har restriktioner mod indrejse. Du kan finde Udenrigsministeriets opdaterede rejsevejledninger på www.um.dk.
Hvis du har bestilt en rejse eller ophold i et land, hvor Udenrigsministeriet på dagen for afrejsen fraråder indrejse, bliver vi nødsaget til at aflyse eller udskyde din rejse eller ophold.
Rejser, pakkerejser og ophold
Du er som forbruger beskyttet af myndighederne og pakkerejseloven, når du har bestilt en rejse gennem et danskregistreret rejsebureau.Det betyder, at når myndighederne fraråder rejser til et land, så kan Vindrose Rejser annullere og refundere din rejse, hvis det er en pakkerejse. Hvis der derimod er tale om et ophold eller en rejse, der ikke går ind under kategorien ”pakkerejse”, kan Vindrose Rejser tilbyde at udsætte rejse/ophold eller tilbyde et gavekort på det brugte beløb.
Vi tager stilling til alle rejser og ophold købt ved Vindrose Rejser 7-10 dage før afgang fra Danmark eller 7-10 dage før opholdets start.
Hvis du skal have beløbet for din rejse refunderet, beder vi om forståelse for, at der kan opstå ventetid i forbindelse med dette. Du kan læse mere om dit køb i vores handelsbetingelser.
Vær opmærksom på, at der gælder andre regler for rejser, der ikke er købt direkte hos Vindrose Rejser men gennem diverse samarbejdspartnere som for eksempel Spotdeal, Sweetdeal og Deal.dk. Det kan du læse mere om, der hvor du har købt din rejse.
Danske ophold
Danmark har indført en lang række restriktioner, der blandt andet har betydning for gæster, der har bestilt ophold på danske hoteller. Flere af hoteller er grundet restriktionerne helt eller delvist nedlukkede.
Hvis du har bestilt et ophold der skal finde sted under nedlukningen, vil vi kontakte dig med henblik på at flytte dit ophold eller tilbyde dig et gavekort til Vindrose Rejser på opholdets beløb. Gavekortet er gyldigt i tre år fra udstedelse.
Du kan læse mere om dit køb i vores handelsbetingelser.
Vær opmærksom på, at der gælder andre regler for ophold, der ikke er købt direkte hos Vindrose Rejser men gennem diverse samarbejdspartnere som for eksempel Spotdeal, Sweetdeal og Deal.dk. Det kan du læse mere om, der hvor du har købt dit ophold.
Vær sikkert dækket ind
Husk at undersøge hvorvidt din rejseforsikring dækker, hvis der skulle ske ændringer i rejsevejledninger eller du bliver syg undervejs. Vi samarbejder med Gouda og anbefaler også deres produkter, herunder en rejseforsikring. Den dækker mere bredt, især i forbindelse med karantæne, end mange indboforsikringer og kortforsikringer. Du kan læse om Goudas dækning i forbindelse med coronavirus her. Hos Vindrose Rejser kan du købe en Gouda rejseforsikring helt frem til afrejsedato fra Danmark.
Hvis du bestiller en rejse til et land, som Udenrigsministeriet fraråder indrejse til, vil din forsikring i de fleste tilfælde ikke dække, hvis rejsen ikke kan gennemføres.
Hvis du oplever nogle former for problemer under din rejse eller ophold, kan du kontakte Vindrose Rejser på nødnummeret +45 53 83 92 93, hvis det er udenfor vores normale åbningstid.
Har du spørgsmål?
Du kan kontakte os på 33 13 52 23 eller mail@vindroserejser.dk, hvis du har spørgsmål til ovenstående.
Denne information opdateres løbende og vil kunne genfindes på forsiden af Vindrose Rejsers hjemmeside.
Opdateret 29/1 2021 kl. 13:00